wtorek, 10 marca 2015

Czas na wiedźmy: gotowanie - nowa pasja.

Jakiś czas temu wreszcie coś mnie tknęło, by skupić się na bardziej skomplikowanym gotowaniu (nie, nie mam na myśli takiego w stylu mistrza kuchni... nie, nie te progi ;D). I też ze względu na zbliżającą się wiosnę chciałam bardziej urozmaicić swoją dietę.
Pierwszym krokiem było przewertowanie wszystkich kobiecych magazynów (bez czasopism nie mogę żyć!) w domu w poszukiwaniu przepisów. Wszystkie wyrwałam, ładnie przycięłam i wsadziłam do segregatora. Jednakże nie była to dostateczna motywacja, więc będąc na spożywczych zakupach w pewnym hipermarkecie, zdecydowałam się na zakup książki kucharskiej.
Akurat natrafiłam na spory stos takich książek w dość korzystnych cenach. W końcu zdecydowałam się na "Przepisy na cały rok" (na każdy dzień danego miesiąca jest przypisane określone danie; niektóre składniki cechują się sezonowością).
Hmm, niekoniecznie był to dobry pomysł, bo sporo przepisów jest czasochłonnych i wymaga wielu, niekiedy dziwnych, składników. Dla laika nie będzie to trafny wybór! Na początek nowej drogi radzę szukać książki z prostszymi przepisami. ;)

źródło: mój instagram




Na razie zrobiłam jakieś sześć dań. I najlepiej udały się tarty z kozim serem i porami oraz pieczone ziemniaki z boczkiem. Chociaż trochę zmodyfikowałam te przepisy. (Nie mogłam się oprzeć, by czegoś nie 'poprawić'! :))

Tarty - mniam! nie mogłam się powstrzymać
Dzisiejszy obiad prezentował się tak! Czyli ryż z sosem pomidorowym (+ wieloma składnikami, których nie jestem w stanie tu wymienić) i z serem.

źródło: moje archiwum

A poniżej zdjęcie mojego pierwszego "dzieła". Jest to Żurek, który zrobiłam już ładnych kilka miesięcy temu wg przepisu Okrasy (ze strony Lidla go wzięłam). Trochę mi zajęło zebranie się w sobie, by zacząć intensywniej gotować, ale lepiej późno niż później, prawda..? :)

źródło: moje archiwum

Cieszę, że odkryłam w sobie nową pasję, a tym bardziej tak praktyczną.
Gotowanie polecam każdemu! Bo uczy cierpliwości, wytrwałości i dyscypliny. :) Satysfakcja gwarantowana.

Do następnego wpisu.
Peace! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...