sobota, 12 września 2015

Czas na wiedźmy: seria Assassin's Creed.



Z powodu zbliżającej się premiery Assassin's Creed: Syndicate postanowiłam stworzyć ten o to post. 
Jestem wielką fanką AC *. Towarzyszę serii od samego początku, albo raczej prapoczątku. Bo jeszcze seria nie ujrzała światła dziennego, a ja już z niecierpliwością jej wyczekiwałam. Ogólnie wtedy byłam zapalonym graczem, mimo że "niedzielnym".



* chociaż pewnie nie każdy się zgodzi z przymiotnikiem "wielka"; nie zagłębiam się zbytnio w poboczne twory związane z tą serią; przeczytałam zaledwie jeden komiks, nie sięgnęłam ani po krótkometrażowe filmiki, książki czy dodatki/gierki (np. Assassin’s Creed: Chronicles: China)

Assassin's Creed jest serią przygodowych gier akcji, posiadającą otwarty świat. Jest dostępna na takich platformach jak PlayStation 3, Xbox 360, PlayStation Vita czy PC (w zależności od części czy "podczęści"). Seria składa się z: głównych gier i pobocznych, książek, komiksów oraz krótkometrażowych filmów. Wszystkie gry zostały opublikowane przez Ubisoft. Pierwsza gra w serii miała premierę w 2007 roku.

Do tej pory ukazało się części AC (główna seria):
  1. Assassin’s Creed
  2. Assassin’s Creed II
    Assassin’s Creed: Brotherhood
    Assassin’s Creed: Revelations **
  3. Assassin’s Creed III
  4. Assassin’s Creed IV: Black Flag
  5. Assassin’s Creed: Rogue
  6. Assassin’s Creed: Unity
  7. Assassin’s Creed: Syndicate
** powiązane ze sobą, wszystkie opowiadają historię Ezio

[Niestety ja spoczęłam na laurach, bo ostatnią częścią, po którą sięgnęłam, było Black Flag. Przyznam się, że ceny mnie najbardziej odstraszają. Często czekam do kolejnej części, by kupić okazyjnie poprzedni AC (wtedy też jest duża szansa, że wszystkie błędy w grze zostaną już zniwelowane).]

Fabuła AC koncentruję się na walce asasynów z templariuszami. Zawiera ona sporo elementów historycznych, stąd gracz może się dowiedzieć wielu ciekawych faktów. 
Bohaterem, który spina pierwsze części jest Desmond Miles. Za pomocą animusa (maszyny odczytującej ludzką pamięć za pomocą genów) przeżywa pewne wspomnienia swoich przodków. Akcja z nim związana dzieję się w XXI w. Przodkami (niekoniecznie Desmonda) w tej serii są (kolejno): Altaïr ibn-la’Ahad, Ezio Auditore da Firenze, Ratohnhaké:ton, Edward James Kenway, Shay Patrick Cormac, Arno Dorian oraz Jacob i Evie Frye






Z poznanych bohaterów tego uniwersów najbardziej utkwił mi w pamięci Altaïr. Nie był za bardzo rozmowny i wiele o nim wtedy nie wiedzieliśmy (w kolejnych częściach twórcy trochę uzupełnili naszą wiedzę), mimo to mam do niego ogromny sentyment. Cechowała go duża doza tajemniczości i rezerwy, co mi bardzo odpowiadało. Klimat XII-wiecznego Bliskiego Wschodu wzmagał to jeszcze.



Moja miłość do Altaïra walczy z miłością do Ezio. Dowcipny, towarzyski, przebiegły, waleczny, przystojny (haha)... Był on główną postacią II części ACDzięki podzieleniu jej (chociaż raczej nie o interes graczy tu chodziło) na 3 "rozdziały", można było obserwować przemianę Ezio: z nieopierzonego młodzieńca w dojrzałego mężczyznę. 
Hmm, czy lepiej, żeby gracz wiedział więcej czy mniej o postaci...? Bohater gry powinien być powściągliwy czy od razu wykładać kawę na ławę...? 
Mnie ciężko odpowiedzieć na te pytania, moja opinia jest przychylna dla dwóch odmiennych bohaterów.



Jako że jestem leniuchem, korzystam przeważnie z polskich stron o AC. Moimi ulubionymi są: zakon-ac.info oraz oficjalny polski fanpage AC na fb.
Obserwuję też 3 kanały na Youtube: Assassin's Creed UniversassassinscreedUK oraz Ubisoft.



Na YouTube można znaleźć parę świetnych filmików inspirowanych AC z parkourem w roli głównej.
Na marginesie parkour jest bardzo ciekawym sportem. A także widowiskowym! W połączeniu z asasyńskimi klimatami wypada rewelacyjnie. Ja jestem zachwycona, a Wy?





Teraz parę słów o najnowszej części AC.
Na jesień (23.10 na PS4 i Xbox One, 19.11 na PC) będzie miało premierę kolejne już AC, podtytuł: Syndicate.
Akcja rozgrywa się w XIX w. w Londynie, czasy rewolucji przemysłowej. Głównym bohaterem jest asasyn Jacob Frye (gracz również będzie miał okazję wcielić się w jego siostrę, Evie - jednak pewnie się tu nie przemęczymy). Stanie on na czele gangu, dzięki czemu będzie mógł walczyć w imieniu uciśnionych (przypomnienie: czasy pieniądza i wykorzystywania robotników). Sprawiedliwości stanie się zadość. Pojawią się nowe narzędzia infiltracja wroga (np. napad na pociąg) i nowe rodzaje broni.
A tu możemy podziwiać (jeden z wielu) zwiastun Syndicate.


Cena będzie się wahała między 179 zł a 396 zł, w zależności od edycji i rodzaju sprzętu.



Powyżej prezentuję się Charing Cross Edition. Będzie ona miała specjalne opakowanie. Znajdzie się w nim (oprócz gry):
  • figurka Jacoba,
  • dwustronna mapa Londynu,
  • artbook,
  • oficjalna ścieżka dźwiękowa,
  • oraz zawartość cyfrowa (dwie dodatkowe misje).
By ostudzić oczekiwanie na Syndicate, możemy posłuchać soundtracków do poprzednich części AC na Spotify bądź YouTube....
Albo posłuchać już zajawki nowego soundtracka. Jego kompozytorem jest Austin Wintory.



Na podstawie historii z AC powstała seria książek o tym samym tytule. Nadwornym pisarzem został Oliver Bowden. Na razie powstało 7 części :
  1. Assassin’s Creed: Renesans
  2. Assassin’s Creed: Bractwo
  3. Assassin’s Creed: Tajemna krucjata
  4. Assassin’s Creed: Objawienia
  5. Assassin’s Creed: Porzuceni
  6. Assassin’s Creed: Czarna bandera
  7. Assassin’s Creed: Pojednanie


W przygotowaniu jest już Assassin's Creed: Podziemie.
Co do jakości treści, to hmm, nic nie mogę Wam powiedzieć, bo do tej pory nie sięgnęłam po żadną z tych części. Mogę jedynie przytoczyć, to co zasłyszałam w sieci.
Fabuły są kalkami fabuł z poszczególnych części gry. Cechuję je prosty język. Łatwo i przyjemnie się je czyta. Podobno im dalej, tym tomy są lepsze.
Ale czy to prawda i czy warto zainteresować się tą serią, sami musicie zdecydować.


Trwają też pracę nad filmem. Główna rolę zagra Michael Fassbender. Premiera w grudniu 2016r.
Podobno Fassbender zagra Michael Lyncha (postać na kształt Desmonda) i Aguilara de Agarorobo (przodek Michaela). W filmie ma również pojawić się Marion Cotillard (Wrogowie Publiczni, Incepcja, Makbet - tu wystąpił również Fassbender). Na razie nie wiadomo, kogo zagra.
Fabuła raczej nie będzie dokładnym odzwierciedleniem żadnej fabuły występującej w grze. Akcja ma się rozgrywać w XV w. w Hiszpanii. Będziemy śledzić losy Lyncha, odsiadującego karę w celi śmierci oraz Aguilara, który ma za ojca przywódcę asasynów. Na pewno pojawią się templariusze chcący wykorzystać Michaela do swoich niecnych celów.
Ogólnie niewiele przedostaję się do informacji publicznej. Dużo rzeczy staję pod znakiem zapytania. A fani prześcigają się w domysłach.
Więcej info można znaleźć m.in. na filmwebie.



Trochę sceptycznie podchodzę do tego projektu. Nie, nie jest to spowodowane wyborem aktora (uwielbiam Fassbendera) czy tym że nie chcę, by film powstał. Raczej jest to winą mojego doświadczenia. Assassin's Creed jest mocno oderwany od rzeczywistości (no bo kto umie tak skakać po dachach..?) i ciężko będzie stworzyć coś, co będzie dobrze wyglądało na srebrnym ekranie, a jednocześnie realistycznie. Bo najgorsze co może spotkać ten film to nadmiar efektów specjalnych i przygnieciona przez nie historia.
Na sukces każdego filmu składa się bardzo wiele czynników i mam nadzieje, że mimo mojego podejścia, wszystko się ładnie ze sobą "zepnie".



A na koniec może.... big hug? :D



******************************************

Źródła zdjęć:
  • http://www.empik.com/assassin-s-creed-renesans-bowden-oliver,prod58884677,ksiazka-p
  • http://pl.assassinscreed.wikia.com/wiki/Assassin's_Creed:_Pojednanie
  • http://www.flickeringmyth.com/2015/03/ubisoft-has-enough-assassins-creed-story-for-20-years.html
  • https://en.wikipedia.org/wiki/File:Assassin%27s_Creed_Logo.svg
  • http://www.desktopwallpapers4.me/games/altair-ibn-laahad-assassins-creed-21581/
  • http://www.ultima.pl/ct/pc/gry/akcja/assassins-creed-syndicate-pl-charing-cross-edition
  • http://www.deviantart.com/morelikethis/413362076
  • http://jarock.pl/tak-wyglada-aguilar/
  • http://www.imdb.com/title/tt2094766/
  • http://jarock.pl/assassins-creed-the-movie/
  • https://wormjournal.wordpress.com/2013/08/30/assassins-creed-movie-planned-to-release-on-19th-june-2015/
  • http://assassinscreed.ubi.com/pl-PL/news/news_detail.aspx?c=tcm:160-215870-16&ct=tcm:148-76770-32
  • moja biblioteczka na PC <-- niestety nie zapisałam źródeł

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...